klik op de tekst van de werkvorm of het logo om deze te openen 
   werkvorm  toelichting
Groeps-
discussie

Als studenten nieuwe lesstof leren, is dit het meest effectief wanneer dit aansluit bij zaken die studenten al weten en kunnen. Door studenten een groepsdiscussie te laten voeren leren zij associaties te maken en oude en nieuwe kennis met elkaar te vertalen. Als er één item in de hersenen wordt geactiveerd worden snel ook items die daarmee geassocieerd worden geactiveerd.

Tentamen-vragen oefenen

Door tentamenvragen te oefenen leren studenten associaties te maken en hierdoor kunnen zij oude kennis beter naar nieuwe kennis vertalen. Als er één item in de hersenen wordt geactiveerd worden snel ook items die daarmee geassocieerd worden geactiveerd.

Filmpjes bekijken

Door het kijken naar filmpjes leren studenten associaties te maken en hierdoor kunnen zij oude kennis beter naar nieuwe kennis vertalen. Als er één item in de hersenen wordt geactiveerd worden snel ook items die daarmee geassocieerd worden geactiveerd.

Wat weet
je al?
Als studenten nieuwe lesstof leren, is dit het meest effectief wanneer dit aansluit bij zaken die studenten al weten en kunnen. De studenten leren associaties maken op oude kennis over het onderwerp en deze oude kennis te vertalen naar nieuwe kennis. Als er één item in de hersenen wordt geactiveerd worden snel ook items die daarmee geassocieerd worden geactiveerd.
Één tegen honderd

Door een thema/onderwerp veel te herhalen ontstaat er duurzame kennis. Door met studenten een spel te spelen waarin een bepaald thema of onderwerp herhaald wordt, leer je kennis op te slaan.  

     
Heb je zelf een leuke (brein)werkvorm bedacht?
Laat het ons dan weten.We plaatsen jouw werkvorm met plezier op onze site.

Natuurlijk vermelden we als dank je naam bij de werkvorm. Het blanco format links kun je gebruiken om je werkvorm te beschrijven. Mail je werkvorm naar: 
Paul.Jacobs@han.nl  Bij voorbaat hartelijk dank!