klik op de tekst van de werkvorm of het logo om deze te openen 
   werkvorm  toelichting
Één tegen honderd

Door een thema/onderwerp veel te herhalen ontstaat er duurzame kennis. Door met studenten een spel te spelen waarin een bepaald thema of onderwerp herhaald wordt, leer je kennis op te slaan.  

Samenvatting maken

Door een samenvatting te maken van het geen dat geleerd is ontstaat er duurzame kennis. Door studenten een samenvatting te laten maken over het onderwerp leren studenten kennis en ervaringen op te slaan.

Tekenen

Door een tekening te maken van hetgeen geleerd is ontstaat er duurzame kennis. Door studenten een tekening te laten maken over het onderwerp leren studenten door beelden kennis, ervaringen en gevoel op te slaan.

Rijmpje

Door een onderwerp op diverse manieren te herhalen ontstaat er duurzame kennis. Door studenten een rijmpje te laten maken over het onderwerp leren studenten kennis en ervaringen op te slaan. Herhaling zorgt er voor dat studenten de lesstof langer onthouden.

Reflecteren

Door studenten te laten reflecteren leren zij inzicht in hun eigen handelen en gedrag te krijgen en het effect van het gedrag op anderen.

     
Heb je zelf een leuke (brein)werkvorm bedacht?
Laat het ons dan weten.We plaatsen jouw werkvorm met plezier op onze site.

Natuurlijk vermelden we als dank je naam bij de werkvorm. Het blanco format links kun je gebruiken om je werkvorm te beschrijven. Mail je werkvorm naar: 
Paul.Jacobs@han.nl  Bij voorbaat hartelijk dank!