klik op de tekst van de werkvorm of het logo om deze te openen 
   werkvorm  toelichting
Mindmap Door studenten een mindmap te laten maken, leren zij op een creatieve wijze te leren en te onthouden.
Reflecteren

Door studenten te laten reflecteren leren zij inzicht in hun eigen handelen en gedrag te krijgen en het effect van het gedrag op anderen.

Lesstof uitleggen Door studenten de gelegenheid te geven om de lesstof aan elkaar uit te leggen, leren studenten zelf informatie bij elkaar puzzelen en verbanden te ontdekken, hierdoor beklijft de  leerstof beter.
Tentamen-vragen maken

Door studenten zelf tentamenvragen te laten maken, beklijft de leerstof beter.
Studenten leren hoe zij zelfstandig op een creatieve manier informatie bij elkaar kunnen bundelen en zij leren om op al bestaande kennis en vaardigheden voort te bouwen.

Adem meditatie

Door bewust te ademen komt de hartcoherentie in balans. Hartcoherentie zorgt ervoor dat het hartritme van de student meer samenhangend wordt. Hierdoor gaan de hersenen sneller en meer accuraat werken.

Groeps-
discussie

Als studenten nieuwe lesstof leren, is dit het meest effectief wanneer dit aansluit bij zaken die studenten al weten en kunnen. Door studenten een groepsdiscussie te laten voeren leren zij associaties te maken en oude en nieuwe kennis met elkaar te vertalen. Als er één item in de hersenen wordt geactiveerd worden snel ook items die daarmee geassocieerd worden geactiveerd.

Heb je zelf een leuke (brein)werkvorm bedacht?
Laat het ons dan weten.We plaatsen jouw werkvorm met plezier op onze site.

Natuurlijk vermelden we als dank je naam bij de werkvorm. Het blanco format links kun je gebruiken om je werkvorm te beschrijven. Mail je werkvorm naar: 
Paul.Jacobs@han.nl  Bij voorbaat hartelijk dank!